Després de llegir aquest capítol podem concloure que el poder de les marques sobre la gent ha anat imposant-se cada vegada més al llarg de la història. Primer van nàixer les tradicionals, després les modernes i finalment hem arribat a les postmodernes que ja no tenen com a funció satisfer les necessitats mínimes de l'ésser humà, sinó molt més que tot això. I és que han deixat de tindre el paper que tenien! Han passat de ser un fet de poca importància en la vida humana, a convertir-se en imprescindibles. I no sols això,* fins i tot,* han arribat a tindre més importància que les mateixes persones. Les marques exerceixen una gran pressió sobre l'entorn de la gent, i només volen que prestem atenció als seus relats per despertar en nosaltres un interés per comprar. Així és com ens dirigeixen. Si ho pensem bé, actuem com titelles d'una gran obra de teatre dirigida per les multinacionals i fem el que elles volen que fem!!!! Quina bogeria, no? Pensar que estem permetent que ocòrreguen aquestes coses al segle XXI, quan se suposa que som més lliures que mai. Una mica irònic, no? I per no parlar dels diners que d'alguna manera ens furten, fent-nos creure que serem feliços comprant eixe determinat producte que ens convertirà en una persona especial. Però la veritat és que ho arriben a aconseguir! Ens conten en un relat que anar a la tenda Levi's ens ajudarà a sentir-nos més guapes i millor amb nosaltres mateixes i quan arribem allí, sentim que realment tot això és cert, i ens agrada molt! Vaja contradicció!!!
En resum, podem dir que les marques s'han convertit en les controladores de les nostres vides per a aprofitar-se'n i mostrar que la vida sense elles seria molt més avorrida i trista.
Molt bé, Helena!
ResponElimina