Podria començar
aquesta reflexió dient les típiques frases que abunden entre els consumidors com: "que no em deixe influenciar per les marques", "que jo sols compre per necessitat", "que evite comprar productes no procedents d'Espanya", "que les campanyes
publicitàries no m'inciten a comprar"... Sincerament crec que ja n'hi ha prou de
negar la veritat i de ser conscients del que realment passa.
Sí que és cert que, com diu Pilar al seu llibre, existeix una part de la població
que odia les marques i no fa cas d'elles, però jo crec que així i tot és inevitable moltes
vegades recórrer-hi, per tant per a mi és erroni dir-ho. Es que fins i tot a l'hora de menjar ens condicionen marques!
He de confessar que si no haguera vist el documental de Salvados titulat
"Fashion victims" o llegit les primeres pàgines del llibre, jo seguiria
sent, com acostumava, una de les moltes persones ignorants que diuen sense
saber eixes frases tan típiques.
Gràcies a això, he reflexionat, és a dir, clar que les marques intervenen en el
meu dia a dia, és més jo acostumava a tindre com a hobbie anar a comprar
TOTS -i ho dic sense exagerar-, tots els caps de setmana, i hi gaudia!!!! Jo contribuïa
a les marques en l'àmbit de la moda i també en el de la tecnologia, fins al punt de voler-ho tot de marca,
potser per la influència d'amigues amb més poder adquisitiu que jo, però així
era. Això significava per a mi gastar molts més diners en una sola peça de
roba o en un móbil més car, que ni era de millor qualitat ni estava fet o feta a Espanya, cosa que no tenia
sentit.
A partir d'ara espere no contribuir a l'esclavitud de moltes persones i
al malbaratament dels recursos no renovables sols per tindre una peça més de
roba a l'armari. També espere començar a ser conscient d'una vegada del mal que fem amb aquest comportament i de l'enfortiment
de les marques que estem provocant. La lluita contra elles va a ser llarga i
dura, per això pense que hem de resistir cadascun des del nostre lloc per a no
destruir el món futur que vindrà.
Sí, hui en dia puc dir que no sóc partidària de les marques que produeixen a costa dels treballadors.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaNo calen comentaris. Al text ni li falta ni li sobra res (més enllà d'un parell de consonants...)
ResponElimina