dijous, 6 de juny del 2019

Memòria del portafoli i del curs.

El primer dia d'institut em vaig trobar molt nerviosa i desanimada per no saber en quina classe aniria, quins serien els meus companys i quins els meus professors.
Sincerament, al principi em va donar tanta peresa començar a pensar en tot el que m'esperava durant l'any que la veritat és que les meues expectatives eren una mica ignorants. No volia pensar molt, però és clar que assumia que aniria a tindre: assignatures avorrides, professors dolents, exàmens difícils i treballs realment poc interessants.
Evidentment no en totes les assignatures ha sigut així; un clar exemple és Valencià, que per molts tecnicismes que hem hagut d'aprendre, l'assignatura, almenys en el meu parer, ha estat prou amena. Sobretot per la creació del blog que m'ha paregut un mètode tan diferent del que estàvem acostumats que m'ha arribat a agradar massa.
El blog de 4t l'hem utilitzat molt aquest any, pujant cada trimestre tres o quatre entrades plenes de continguts diferents. A banda que m'haja agradat, pense que ha sigut molt beneficiós per millorar la meua expressió escrita però més encara la meua originalitat, creativitat i imaginació. Quart de l'ESO ha estat un curs ple de contingut però prou fàcil d'adquirir. No tinc ni idea de com serà el que ve, per tant no puc afirmar si realment serà una bona idea això d'escriure al blog constantment. Igual estaria bé fer-ne una per trimestre però no molt més, ja que crec que primer de batxillerat és un curs on s'ha d'aprendre realment bé la llengua mitjançant llibres de lectura i de text,  això no vol dir que a mi m'agrade però, he de ser objectiva.
Les entrades que més destacaria perquè més m'han fet gaudir han sigut: La Biografia Lingüística, Els Deures al sistema educatiu i els relacionats amb "Tot el que encara no saps de les marques".
 Que per què m'han agradat? Doncs la veritat és que no sabria explicar-ho molt bé però, en general, han sigut les que han tractat els temes que més m'interessen en l'actualitat, com la pèrdua de les llengües autòctones, la incontrolable acció de les empreses poderoses i la falta de nous mètodes en el sistema educatiu. A més, totes tres m'han fet desenvolupar una enorme voluntat per escriure bé i ser creativa, cosa que mai no m'havia passat i que he sabut aprofitar i gaudir moltíssim. Alhora pense que són les que millor he aconseguit realitzar.
No ficaria cap pega respecte al blog perquè en el meu cas sols m'ha comportat coses bones i ha sigut una bona manera de pujar una mica les notes, per tant segons la meua opinió aquesta activitat d'estimulació de la creativitat hauria de continuar per molts anys en 4t d'ESO..
Bon estiu per A totes!





1 comentari:

  1. Molt bé, Helena! Comuniques amb gran dosi de didactisme i persuasió.
    Algun pronom falta o està equivocat i també algun detall de la puntuació s'han de corregir :)

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...