divendres, 7 de juny del 2019

MEMÒRIA DEL PORTAFOLI I DEL CURS

Aquest curs ha sigut un curs de canvis per a mi, sobretot psíquics, però aquests canvis també suposen canvis en assignatures, companys i companys, professors...

Al principi estava atemorida amb els professors i el que hauríem de fer a les seues classes

A l'assignatura de Valencià també hi ha hagut canvis especialment amb el blog, una plataforma que ens ha deixat opinar sobre temes molt diversos i, a més a més ens ha ajudat a enriquir el vocabulari i a reflexionar sobre les marques i la seua procedència, els deures, invents estrambòtics per previndre una catàstrofe natural, la nostra biografia lingüística, el nostre personatge favorit...
                                                                                               L' activitat Valencianada 2019    
Aquest nou format no m'ho esperava, no havia pensat que podríem fer deures d'una manera tan dinàmica.

La dificultat més destacable en el meu cas és en molts casos la falta d'inspiració.

Trobe que la utilització d'aquest podria ser molt útil per batxiller, ens podria ajudar en molts aspectes, així com conservant i no oblidant escriure en la nostra llengua, el valencià.

Una de les activitats més destacable és la del relat de marca i les reflexions al blog. Tractar aquest tema prèviament llegit al llibre de Tot el que encara no saps sobre les marques, m'ha ajudat a formar-me e informar-me sobre un tema molt important i necessari, com és la deslocalització. He sentit que aprenia moltes coses i que era molt productiu allò que llegia, escrivia o exposava (com el treball d'Ecoalf).

Un dels textos que més m'agrada, de tots els que he escrit, és la de la biografia lingüística, perquè he pogut parlar de la meua família i els meus orígens lingüístics, i he descobert perquè en el meu poble es parla Valencià i just al costat, en el meu altre poble es parla Castellà. També, altres entrades que vaig gaudir escrivint van ser les de les marques, per raons que he destacat abans, i també l'entrada dels deures, on vaig poder expressar-me amb llibertat la meua opinió.

Per últim m'agradaria proposar una sèrie de temes on poder indagar i desenvolupar amb el blog, l'any que ve.

Primerament jo faria quatre entrades al blog al trimestre, on un d'elles hauria d'escriure's al final de cada avaluació contant la cosa més interessant o emotiva del trimestre fora de l'escola.

Una cosa que m'hauria agradat fer hauria sigut com un diari, setmanal.

No sé si aquestes propostes podran arribar algun dia a ser realitzades; el que sé és que m'agradaria seguir amb el Blogger.

Bones vacances a totes i a tots!

1 comentari:

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...