dijous, 31 de gener del 2019

Relat de marca

L'última part del llibre parla sobre diferents marques que reflecteixen els seus valors mitjançant el que actualment s'ha convertit en fonamental: un relat. Qui diu un relat diu contar una història que arribe al públic, més bé al seu cor, per a emocionar i aconseguir un interès constant per els seus productes. Dins d'aquestes explicacions que fa l'autora per contar-nos la història que hi ha darrere una marca la que més m'han impactat han sigut:

- L'era Toscani (Benetton): Amb el naixement de la marca l'empresa multinacional comença al 1966 a fer campanyes publicitàries convencionals, és a dir,  es dediquen a publicitar exclusivament models que llueixen les col·leccions cada temporada. Açò  dura fins al 1983 quan Luciano, el fundador, decideix contractar el comunicador Olivero Toscani. I a partir d'ací tot canvia. Aquest comença a fer publicitat d'impacte amb fotografies brutals sobre evidències que ocorrien al món i que ningú volia acceptar. A pesar de la gran oposició que van desencadenar, ell sempre es defensava culpabilitzant als altres de negar la veritat. Després de les pèrdues econòmiques a causa  dels anuncis  Luciano decideix acomiadar a Tosacani, però els seus anuncis no desapareixen mai. Hui dia seguixen formant  part de la historia de Benetton categoritzats  com uns dels anuncis més impactants del món de la publicitat.

Si em demanen opinió sobre la xerrada amb l'autora, pense que va ser molt interessant, ella va estar ben simpàtica i la conversació va ser prou amena. Va començar fent una petita introducció per que quedés clar el concepte més important del llibre: - "Què és una marca? Una marca és nom, és logo, són valors, confiança… Hi ha hagut marca tradicional, marca moderna i postmoderna". Seguidament va continuar parlant sobre com influeixen les marques en les nostres vides fins arribar a esmentar  Júcar, on els habitants van decidir pintar el poble per a fer propaganda de la pel·lícula dels pitofs. O Morella, que va fer una campanya per anunciar els bombons Ferrero Rocher i va eixir a tele5. 
Vam conversar una mica d'açò i arribarem a la conclusió que  aquells anuncis feien guanyar a tothom, tant als directors, com als pobles. Quina manera de fer publicitat, no? Que podem fer al respecte? Són algunes de les preguntes que ens va fer Pilar aquell dia. 
Posteriorment ens preguntà que quin contra relat ens havia agradat més, al que la majoria va contestar el de Toscani. La seua resposta em va sorprendre ja que ens va dir que si el de Nestlé no ens havia impactat. És clar que ens va impactar, tos ens van impactar però es que el de Toscani es molt fort...
Continuaria contant tot el que va passar aquell vespre però resumiré la meua opinió en poques paraules.
La veritat es que ella com a persona em va sorprendre ja que creia que anava a ser la típica autora major avorrida, però va ser tot el contrari. La seua energia i les seues ganes d'estar amb nosaltres eren realment increïbles. Ho va  explicar tot molt bé deixant clara la intenció del llibre i va aconseguir durant una estona, ser un més de nosaltres.
Resultado de imagen de tot el que no saps sobre les marques

1 comentari:

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...