dilluns, 3 de juny del 2019

Biografia Linguística

 Jo parle castellà, valencià i un poc d'angles. Encara que majoritàriament parle castellà quasi tot el temps. En valencià parle quan estic a classe, o per a dirigir-me als professors o per parlar amb gent que em parle valencià.

L'anglés pràcticament no ho parle, soles quan estic a l'acadèmia. Jo llig el mateix en valencià que en castellà perquè en l'escola tenim el mateix nombre de llibres per a llegir. El castellà l'utilitze cada dia per comunicar-me amb tothom, el valencià no l'utilitze per a quasi res, perquè no tinc l'ocasió.

Clarament el castellà és la llengua en la qual més coneixements tinc, sóc bilingüe asimètric i em sent molt més a gust en castellà.

Els meus iaios per part de mare no parlaven ningú el valencià. Vivien en Bunyol i allí ells no varen aprendre a parlar valencià, aleshores a la meua mare li varen ensenyar el castellà. La meua mare té l'elemental de valencià aleshores la meua mare és una persona bilingüe passiva. 
La meua iaia per part de pare va nàixer a Serra, i ella parla valencià, encara que és una persona diglòssica perquè quan ha de parlar castellà ho parla. El meu iaio és d'Utiel i sempre ha parlat castellà, mai hi ha aprés el valencià i no sap parlar-ho, aleshores entre ells els meus iaios parlen en castellà. Encara que entre ells parlen en castellà, la meua iaia li parla sempre al meu pare en valencià. El meu pare sí que sap valencià però ha estudiat en castellà. El meu pare té el mitjà, i també és diglòssic.

Jo parle castellà en casa encara que el meu pare m'ha parlat tota la vida en valencià i la meua mare sempre m'ha parlat en castellà. Jo sóc bilingüe actiu però amb el meu pare no sé per què però normalment no parle amb ell en valencià.Resultat d'imatges de valenciano y castellano

1 comentari:

  1. Juan, has estat clar i sincer en tot el que contes. Bravo! És de valor tota la història que has compartit. També vull dir-te que estaria bé aprofundir en els comportaments lingüístics que dius no entendre (he destacat en verd les referències) Com a punt a revisar, els pronoms.

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...