dissabte, 29 de desembre del 2018

"Les marques en el meu dia a dia"


Podria començar aquesta reflexió dient les típiques frases que abunden entre els consumidors com: "que no em deixe influenciar per les marques", "que jo sols compre per necessitat", "que evite comprar productes no procedents d'Espanya", "que les campanyes publicitàries no m'inciten a comprar"... Sincerament crec que ja n'hi ha prou de negar la veritat i de ser conscients del que realment passa.
Sí que és cert que, com diu Pilar al seu llibre, existeix una part de la població que odia les marques i no fa cas d'elles, però jo crec que així i tot és inevitable moltes vegades recórrer-hi, per tant per a mi és erroni dir-ho. Es que fins i tot a l'hora de menjar ens condicionen marques!
He de confessar que si no haguera vist el documental de Salvados titulat "Fashion victims" o llegit les primeres pàgines del llibre, jo seguiria sent, com acostumava, una de les moltes persones ignorants que diuen sense saber eixes frases tan típiques.
Gràcies a això, he reflexionat, és a dir, clar que les marques intervenen en el meu dia a dia, és més jo acostumava a tindre com a hobbie anar a comprar TOTS -i ho dic sense exagerar-, tots els caps de setmana, i hi gaudia!!!! Jo contribuïa a les marques en l'àmbit de la moda i  també en el de la tecnologia, fins al punt de voler-ho tot de marca, potser per la influència d'amigues amb més poder adquisitiu que jo, però així era. Això significava per a mi gastar molts més diners en una sola peça de roba o en un móbil més car, que ni era de millor qualitat ni estava fet o feta a Espanya, cosa que no tenia sentit.
A partir d'ara espere no contribuir a l'esclavitud de moltes persones i al malbaratament dels recursos no renovables sols per tindre una peça més de roba a l'armari. També espere començar a ser conscient d'una vegada del mal que fem amb aquest comportament i de l'enfortiment de les marques que estem provocant. La lluita contra elles va a ser llarga i dura, per això pense que hem de resistir cadascun des del nostre lloc per a no destruir el món futur que vindrà.

Sí, hui en dia puc dir que no sóc partidària de les marques que produeixen a costa dels treballadors.



Resultat d'imatges de marques

2 comentaris:

  1. No calen comentaris. Al text ni li falta ni li sobra res (més enllà d'un parell de consonants...)

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...