divendres, 12 d’abril del 2019

Deures

Hui en dia, (no cal coma) molts alumnes es queixen de l'excés de treball a casa o deures. En la meua opinió, no hauria d'haver-hi treballs si tenim deures dia a dia. Molts professors donen deures, i quan els alumnes es queixen, diuen que són solament uns pocs exercicis. És veritat que EN són solament uns pocs, però tenim més de deu assignatures, a més de treballs de les diferents assignatures.

Per això, jo no tinc cap problema amb una assignatura en concret, sinó amb el conjunt d'aquestes, que ens superposen deures i treballs sense adonar-se que, tot i que per si sols no són massa treball, tenim el mateix treball en les diferents assignatures. Això sumat al fet que en els cursos més avançats hem d'estudiar dia a dia per als exàmens.

El sistema educatiu està massa present en la vida dels adolescents. Tot està envoltat per aquest, i només s'aprén el que el sistema dicta. No funciona com deuria si un adolescent no estudia per motivació d'aprendre, sinó que estudia per angoixa i por a suspendre. Hauria d'ocupar menys hores, i donar més temps a altres maneres d'aprendre, altres activitats, altres formes de vida que no siguen únicament soterrar el cap entre llibres.
Jo, particularment, sóc molt curiós, m'agrada aprendre, sóc bon lector i disfrute llegint, però el sistema educatiu no em motiva.

1 comentari:

  1. Bon treball i bona reflexió. Afig una foto i retoca allò marcat i ja estarà.

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...