divendres, 8 de febrer del 2019

Relat de Marca

El relat de marca és la història que relata, el que representa.
El relat es presenta als anuncis, a la publicitat,* i per tot arreu. Quan compres un producte no es tan sols el producte el que compres, si no la marca,* i el que la marca representa, el seu relat.
Les marques actuals han deixat de costat el vendre un producte per el producte, perquè hi ha tanta oferta que per a diferenciar-se utilitzen els logos i els relats de marca. Aquesta història parlar d'ecologia, de compromís social de la marca, de que els seus productes et converteixen en una altra persona... El que siga. Simplement és el que intenta transmetre la marca, pot ser real o no,* però gràcies a açò la gent comprarà els seus productes.
La autora va parlar d'un cas que a mi em va cridar molt l'atenció, el cas de Benetton-Toscani. Jo no sabria dir quin n'era el relat dels seus anuncis, que es basaven en mostrar escenes de pobresa, violència i desigualtat. Però el relat quin era? Què relació tenen aquestes escenes amb una marca de roba??
Jo no ho sé i per això dic que no sabria dir quin n'és el relat, però definitivament creava una crítica social, i feia que Benetton estiguera en boca de tothom. Potser no parlaven dels seus productes, però parlaven d'ells, i per aquesta raó tenien moltes vendes. De fet, des que van fer fora a Toscani, van baixar considerablement les seves vendes.

1 comentari:

  1. Molt ben raonat i exposat. Ara bé, puntuació i destacats s'han de corregir. Igualment els renglons i la foto!

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...