dimecres, 20 de febrer del 2019

LES MARQUES AL SEGLE XXI

L'autora en la primera part del llibre parla de l'evolució de les marques en el segle XIX. On explica l'evolució d'una marca passant per una marca tradicional, després passa a formar una marca moderna i per últim es fa una marca postmoderna.


-Marca tradicional: desenrotllada en la segona meitat del S. XIX i els primers anys del S. XX. La producció depenia de les necessitats reals, els productes tenien nombres curts, i el seu consum obeïa a un calendari precís, relacionat amb festes, celebracions o canvis d'estació.

-Té una funció d'identificació amb les característiques i qualitats dels productes.

-Té una funció d'orientació quan has de triar entre dos productes.

-Té una funció que garanteix la qualitat.

-Té una funció on personalitzen identitats tant del producte com del consumidor.

-Té una funció lúdica on provoca satisfacció al consumidor a l'hora de comprar.

-Té una funció pràctica on simplifica l'elecció quan compres.

Produïen artesanalment, feien intercanvis personals, distribuïen poc i publicaven menys anuncis.

-Marca moderna: despuntà als anys vint, i es consolidà als cinquanta. Després de la 2a Guerra Mundial es van introduir nous mètodes de racionalització i organització científica. La producció en cadena va revolucionar la fabricació i distribució de mercaderies, la producció en cadena va obligar a obrir els mercats a altres països i continents. A partir d'ací els productes "significaven" alguna cosa, ja no "servien". Els Estats Units va arribar a l'època i el consum unes dècades abans que Europa (encara en postguerra). El capitalisme de producció fou substituït pel capitalisme de consum on es crea la demanda. A diferència d'una marca tradicional una marca moderna: produïa estandarditzada, feia intercanvis anònims, la seua funció era de distinció, tenia xarxes de distribució complexos, fa publicitat estructural, i té un capitalisme enfocat al consum.

-Marca postmoderna: sorgí cap a l'any huitanta i arriba fins als nostres dies. Canvis significatius:

-La marca esdevé l'autentica protagonista i recobreix el producte amb un embolcall comunicatiu.

-Les grans empreses gasten més en publicitat i menys en producció.

-Crea una dimensió simbòlica de la marca i el producte.

Marca és substituït per la denominació forma-marca, característiques:

-Té identitat visual basada en formes i colors.

-Els seus missatges són simples, poc articulats, i fàcil de comprendre, per a una difusió ràpida i eficaç.

-Tenen capacitat de crear relats i símbols.

-Els missatges tenen coherència i continuïtat permitent que es reforcen mútuament.

-La totalitat de la marca es pot expressar amb el color d'un logo.

-El caràcter distintiu diferencia una marca de la resta.

La forma-marca es pot definir com una forma buida, que es pot aplicar en qualsevol àmbit. On l'objectiu no és altre que cridar l'atenció.

VALLS E


1 comentari:

  1. Eloi, unes quantes coses que has de tindre en compte:
    1. La llargària del text no ha de superar les 20 línies, per tant has de concentrar el missatge en les idees principals.
    2. Cal mostrar una reflexió personal, teua, a partir del que aprens quan lliges el llibre.
    3. Els colors elimina'ls i passa el corrector perquè no hi haja faltes ortogràfiques

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...