divendres, 16 de novembre del 2018

Hayao Miyazaki






Hayao Miyazaki va nàixer el 5 de gener de 1941 en Tokio, Japó. Amb el seu amic Isao Takahata, que va morir fa uns mesos, va fundar l'estudi d'animació 'Studios Ghibli'. Entre les seues pel·lícules destaquen "El viatge de Chihiro", "La princesa Mononoke", "El meu veí Totoro", "El castell ambulant" i "Ponyo" entre altres 36 pel·lícules. En 2013 es va retirar com a director dels projectes d'animació dels Studios Ghibli. En l'actualitat Hayao Miyazaki té 77 anys.

El vaig triar perquè quan era petit, vaig veure El castell ambulant i em va agradar tant que em van començar a apassionar els dibuixos animats. Ara quan veig una pel·lícula dels Studios Ghibli pense la quantitat de treball que hi ha darrere de tot això i em fascina la imaginació que té Hayao per a crear aquestes històries increïbles. De fet, crec ja no es fan pel·lícules amb històries tan bones com va ser la princesa Mononoke o El viatge de Chihiro. Crec que també una de les raons per les quals el vaig triar és perquè quan pense en el meu futur, pense que m'agradaria no parar de fer coses que m'apassionen amb amics de tota la vida com va fer ell. És quelcom que desitge molt fortament.

1 comentari:

  1. Molt bé, Sergio! Corregeix les errades i recorda que els títols han d'anar en cursiva

    ResponElimina

La meva biografia lingüística

Quines llengües parles / llegeixes / entens? Per a què les utilitzes? Com i quan les vas aprendre?  En tens el mateix grau de coneixemen...